SIAPA AKU?

SIAPA AKU?
Nama aku Kushaari. Aku dilahirkan di Tumpat Kelantan. Umur aku sekarang 27 tahun. Aku hanya seorang guru yang mengajar di Kapit, Sarawak. Aku lahir pada 11 September 1982, di Kampung Sungai Pinang. Aku anak Pertama dalam keluarga aku. Kini aku sudah beristeri dan bakal bergelar ayah.

MY MUSIC


Get a playlist!

TIP – TIP MENGHADAPI MALAM PERTAMA (UNTUK BAKAL SUAMI ISTERI)


Bagi mereka yang akan mendirikan rumahtangga, saya ingin mengucapkan tahniah dan saya doakan semoga rumahtangga mereka ini kekal hingga keakhir hayat. Malam pertama adalah malam yang paling penting bagi tiap pasangan suami isteri, ianya akan menjadi penuh memori hingga keakhir hayat. Oleh itu, tiap pasangan haruslah bersedia menghadapinya zahir dan batin. Untuk kebahagiaan semua, saya ingin senaraikan tip-tip malam pertama seperti dibawah , dan saya harap ianya akan memberikan menafaat kepada bakal suami isteri.

Tip 1 – Kebersihan Diri

Kebersihan diri adalah penting. Bau nafas dan badan boleh membantutkan aktiviti dimalam pertama. Persediaan ini perlu dilakukan sebelum masa perkahwinan lagi, sebaik-baiknya 1 bulan sebelum menghadapi malam pertama. Pastikan badan anda tidak mempunyai bau-bau yang tidak menyenangkan . Penggunanan herba seperti daun limau, air perahan limau nipis atau pun air dari kulit rambai boleh menghilangkan bau badan. "Tawas" dalam bentuk krystal yang disapu pada ketiak tiap kali selepas mandi juga baik untuk menghilangkan bau badan. Jika anda suka memakan makanan yang berbau seperti bawang putih, petai dan sebagainya, cuba elakkan/kurangkan, sehingga selepas malam pertama. Bulu ketiak hendaklah dicukur, dan bulu kemaluan hendaklah dipendekkan . (Di pendek sehingga tidak boleh dipintal dengan jari). Jangan cukur bulu kemaluan kerana pertamanya ianya menghilangkan keaslian, kedua, kesan bekas cukuran ini boleh menyebabkan rasa gatal-gatal dan tidak selesa. Berbincang dengan pasangan anda bau minyak wangi jenis apa yang ia suka, dan pakailah dimalam pertama. Bau minyak wangi yang tidak betul atau yang tidak disukai oleh pasangan anda harus dielakkan dari pemakaiannya. Gunakan syampo cucian kemaluan (vargina ), yang boleh didapati di farmasi, ataupun direct selling. Shampo juga rambut anda dengan bau shampo ynag menyegarkan.

Tip 2 –Perbincangan yang tak penting

Jangan gunakan kamar dimalam pertama ini untuk perbincangan hal-hal yang tidak penting seperti perjalanan kenduri, masalah saudara mara, ataupun kewangan, kerana jika perkara ini menyentuh pribadi pasangan anda , perjalanan dimalam pertama akan menjadi hambar. Jika boleh , kurangkan bercakap/berbincang, gunakanlah mulut anda untuk kerja kerja merangsangkan seperti kucupan dan sebagainya.

2. Rehat / dan permakanan

Dapatkan rehat yang cukup untuk menghadapi malam pertama . Tidur secukupnya 3 hari sebelum malam pertama, kerana ini akan membekalkan tenaga , dan jangan lakukan tugas-tugas yang berat. Ingat , anda adalah raja sehari, jadi gunakan peluang ini sepenuhnya. Jagalah kesihatan anda , ambil vitamin seperti multi-vitamin dan vitamin C selama sebulan sehingga dihari perkahwinan anda jika perlu. Ini kerana vitamin yang cukup bukan sahaja membuat anda ceria, malah dapat mencegah anda dari terkena penyakit seperti selsema dan sebagaimana. Makan makanan yang banyak serat, dan mudah dihadam. Di hari perkahwinan, jangan makan terlalu banyak, kerana jika perut anda meragam, ianya akan menganggu perjalanan malam pertama anda. Elakkan dari memakan makanan yang masam dan pedas. Jika anda mempunyai gastrik, atau migraine, sediakan ubat yang secukupnya dibilik anda. Jika anda inginkan makanan penguat tenaga batin,anda boleh mendapatkannya didalam buku "Rahsia Kekuatan Dan Kenikmatan Jimak".

3. Ketika bersama

Pastikan pintu bilik dikunci, kalau boleh tutup lampu, dan hanya gunakan lampu tidur (samar-samar terang). Tidur dibawah satu selimut. Sediakan kertas tisu yang cukup untuk mengelap jika basah selepas bersama. "Bersama" pasangan anda dengan sopan, dan melakukan aktiviti rangsangan mengikut cara dan adap yang betul (rujuk buku "Rahsia Kekuatan dan Kenikmatan Jimak"). Jangan terlalu rakus. Berjimak hanya bilamana pasangan anda bersedia. Jika dikuatiri menyakitkan pasangan anda , anda bolehlah menggunakan pelincir tambahan dengan membeli pelincir yang berasaskan air "KY Jelly", boleh didapati difarmasi. Jangan gunakan pelincir berasaskan minyak atau losyen kerana ia boleh membuat rasa pedih jika terluka. Bagi lelaki, kawal tusukan anda, dinasihatkan pasangan wanita memegang alat lelaki dan menghalakan kelubang yang betul. Ini kerana lubang faraj terletak bawah sedikit pada lubang kencing. Tusukan yang tak betul akan mendatangkan kesakitan, tetapi tusukan pada tempat yang betul akan mendatangkan nikmat. Pegang zakar pasangan anda dengan pasangan anda tusuk dengan perlahan-lahan. Berhenti seketika (dengan zakar masih dalam gengaman anda) jika anda berasa sakit. Sorong tarik dengan perlahan pada takat itu, bila sudah selesa, tambahkan kedalaman tusukan, atau anda boleh tambahkan kedalaman didalam permainan sekali lagi. Bagi lelaki, anda haruslah banyak bersabar, sorong tarik hanya pada kemampuan pasangan anda sahaja sehingalah ianya bersedia untuk menerima sepenuhnya.

6 comments:

kushaari berkata...

TRY JAH

Muallim Adham berkata...

ustad adnan kata kena mkn telor masak separuh semiggu sebelum g sri aman, pastu kena mula makan kopi kelapa dara 3-4 har sebalum g sri aman..

last sekali jgn lupa kena myk drp bio-asli masa nk g sri aman heh heh ehhh ehh ehh...

Anak Tumpat berkata...

mu duk oyak kokre benda ni.. mu buat dok supo dgn hok mu cito nih...? hahaha..

Muallim Adham berkata...

sedap ka?

kushaari berkata...

kawe royak untuk hok baru nak nikah jah..ore kata tak profesional..kawe tk perlu guna tu..kawe biasa wap teknik lopat tike..hahaha

Anak Tumpat berkata...

hahha..lopat tike deh... pade ore duk kecek blako pun..hahahaha

Catat Ulasan

MY ALBUM


“Sahabat yang tidak jujur ibarat dapur yang berhampiran. Jikalau pun kamu tidak terkena jelaganya sudah pasti akan terkena asapnya”

Lapangan Terbang KLIA

Lapangan Terbang KLIA
Aku bukan model jam ini

“Kegagalan dalam kemuliaan lebih baik daripada kejayaan dalam kehinaan. Memberi sedikit dengan ikhlas pula lebih mulia dari memberi dengan banyak tapi diiringi dengan riak”

MARI BERKELANA

MARI BERKELANA
Sory la mana yang perasan baju sama.

“Dalam kerendahan hati ada ketinggian budi. Dalam kemiskinan harta ada kekayaan jiwa. Dalam kesempitan hidup ada kekuasaan ilmu”

LAS VEGAS

LAS VEGAS
Catatan perjalanan aku..sejuk ni

“Jangan sekali-kali kita meremehkan sesuatu perbuatan baik walaupun hanya sekadar senyuman”

MY KING

MY KING
Dua bulan tapa ni

“Akal itu menteri yang menasihati, Hati itu ialah raja yang menentukan, Harta itu satu tamu yang akan berangkat, kesenangan itu satu masa yang ditinggalkan”

HANCOCK

HANCOCK
Perjalanan menempuhi sungai rajang, kapit

“Nafsu mengatakan perempuan itu cantik atas dasar rupanya. Akal mengatakan perempuan itu cantik atas dasar ilmu dan kepintarannya. Dan hati mengatakan perempuan itu cantik atas dasar akhlaknya”

MY PICTURE

MY PICTURE
Baru pakai cermin mata hitam..gelap rasa.

Hadiah Terbaik :

Kepada kawan - Kesetiaan
Kepada musuh - Kemaafan
Kepada ketua - Khidmat
Kepada yang muda - Contoh terbaik
Kepada yang tua - Hargai budi mereka dan kesetiaan.
Kepada pasangan - Cinta dan ketaatan
Kepada manusia - Kebebasan

WEDDING DAY

WEDDING DAY
Catatan bersejarah 30 november 2008

“Dunia ini umpama lautan yg luas. Kita adalah kapal yg belayar di lautan telah ramai kapal karam didalamnya.. andai muatan kita adalah iman, dan layarnya takwa, nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini”

KITA BERSAMA

KITA BERSAMA
Dedikasi untuk isteri tersayang

FIKIR-FIKIR

“Orang yang bahagia itu akan selalu menyediakan waktu untuk membaca kerana membaca itu sumber hikmah menyediakan waktu tertawa kerana tertawa itu muziknya jiwa, menyediakan waktu untuk berfikir kerana berfikir itu pokok kemajuan, menyediakan waktu untuk beramal kerana beramal itu pangkal kejayaan, menyediakan waktu untuk bersenda kerana bersenda itu akan membuat muda selalu dan menyediakan waktu beribadat kerana beribadat itu adalah ibu dari segala ketenangan jiwa”

CAKAP-CAKAP KOSONG


ShoutMix chat widget

Pengikut